Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE /wirtualnemedia.pl

RASP

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Adrian Gąbka

Piątek, 12 września 2025

Beata Goczał

Praca w reklamie. Czym nie jest już dzisiaj?

Na to pytanie próbuję odpowiedzieć w moim okładkowym artykule. A pomagają mi w tym głównie osoby, które z branżą reklamową związane są od lat i wciąż w niej działają. Pamiętają jej najlepszy okres – lata 90. określane mianem "złotych lat reklamy".

Wtedy praca w agencjach reklamowych była symbolem sukcesu, dawała prestiż, uznanie, poczucie wyjątkowości. Dawała też poczucie misji, była wyrazem pasji, a nawet stylem życia. Praca po nocach i deadline na wczoraj nie były problemem.

Od tego czasu wiele się zmieniło. Dziś ten "elitarny" wówczas świat nie świeci już takim blaskiem, a branża reklamowa nie jest już "zamkniętym klubem", do którego trudno się dostać. Dlaczego? Bo młodzi ludzie patrzą na tę pracę zupełnie inaczej niż przed laty. Jak? Zapraszam do lektury.

Od prestiżu do... no właśnie, czego? Praca w reklamie już nie jest tak sexy, jak dawniej. "Młodzi tego nie kupują"

Jeszcze nie tak dawno praca w branży reklamowej była czymś pożądanym, bo wiązała się z prestiżem i nobilitacją. Dawała poczucie wyjątkowości. Coś się jednak zmieniło. – Byliśmy karmieni mitem romantyzmu reklamy. Praca po nocach była dowodem pasji, deadline był przypływem adrenaliny, kampania - artystyczną misją. Dla wielu z nas był to styl życia. Młode pokolenie tego mitu nie kupuje. Przyszli do pracy, nie do kultu. I mają rację, bo świat się zmienił – komentują moi rozmówcy.

więcej

Na Dzisiaj

Perspektywa Sary

Wywiad 12-latki z Braunem. Jej prawnik: "Nie był inicjatywą Sary"

Internet

Zygmunt Solorz, fot. Wojciech Strozyk/REPORTER

Sąd zablokuje dalsze roszady w firmach Solorza? Prawnik dzieci komentuje

Telewizja

Paramount Skydance myśli o przejęciu WBD

Konkurent chciałby przejąć właściciela TVN. Będzie fuzja dekady w mediach?