Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE /wirtualnemedia.pl

RASP

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Adrian Gąbka

Piątek, 3 października 2025

Adrian Gąbka

Najbardziej zagrożone stacje telewizyjne?

W ostatnich miesiącach informowaliśmy o likwidacji 11 stacji związanych z amerykańskim koncernem Paramount Skydance. Po ich zamknięciu widzowie nadal będą mogli oglądać podobne kanały innych nadawców. Część operatorów prawdopodobnie dołączy zamienniki tych stacji zapowiadane przez innych nadawców.

Ale problemy mają nie tylko gracze globalni, ale także ci najmniejsi - telewizje lokalne. One nie mają i nie będą mieć telewizyjnych zamienników. Ich liczba spada i zapewne będzie dalej spadać. Zatrudnienie tańszych pracowników, czyli studenta i operatora z Ukrainy, nie uratuje małej telewizji. Zagrożeniem dla takich stacji nie są giganci streamingu. O bardzo skąpe budżety reklamowe rywalizują nawet z profilami na Facebooku, które rosną w siłę dzięki sensacyjnym tytułom.

Telewizje lokalne to najczęściej biznesy deficytowe prowadzone przez pasjonatów. Tylko dzięki takim osobom Polacy spoza największych aglomeracji mogą zobaczyć sąsiada tańczącego podczas festynu miejskiego czy uroczystości z udziałem samorządowców.

Zapraszam do przeczytania mojego „okładkowego” artykułu o problemach kanałów lokalnych.

Kolejne takie telewizje mogą całkiem zniknąć z rynku. "Przychodów prawie nie ma"

Telewizja WTK, jedna z najsilniejszych stacji lokalnych, została ostatnio przejęta przez Grupę MWE Networks. Postanowiliśmy się przyjrzeć temu rynkowi. Okazuje się, że twórcy podobnych mediów obawiają się, że niebawem wiele z nich przejdzie do historii. – Marzeniem kanałów lokalnych nie jest nawet zarabianie. Chcą, aby chociaż koszty zrównały się z przychodami. Tych przychodów prawie nie ma – mówi Wirtualnemedia.pl Janusz Żółtowski, dyrektor Telewizji Toruń.

więcej

Na Dzisiaj

Ekipa reporterska

Kolejne takie telewizje mogą całkiem zniknąć z rynku. "Przychodów prawie nie ma"

Telewizja

J. Jędrzejczyk, J. Jóźwik z przyjaciółką, P. Skrzyszowska

Materiał reklamowy

Instagram i TikTok wygrywają z telewizją. Jak sportsmenki budują swoje marki poza systemem?

Marketing i PR

Piotr Zychowicz i dr Wojciech Szewko