Cześć Jan!
Nad EduAgentami AI w Edukacji Online pracujemy już od około roku, a sam pomysł pojawił się u mnie w 2020 r. W międzyczasie co jakiś czas wspominałem, że „za chwilę” wydarzy się coś nowego. Któregoś dnia tę wzmiankę usłyszała Magda, z którą znamy się od lat. Zadzwoniła i mówi:
„Michał, spotkajmy się przed premierą. Wizjonerzy mają to do siebie, że czasem nikt nie rozumie ich wizji… nawet jeśli jest najlepsza na świecie.”
Była u mnie 2 dni temu (we wtorek). Spędziliśmy z zespołem kilka godzin bardzo konkretnej rozmowy. Magda miała rację - wizję trzeba wytłumaczyć zanim wystartuje. Dlatego ten mail to moja spowiedź - dlaczego powstali EduAgenci AI i po co. Nie teoria – pięć osobistych historii, z których narodziła się każda rola w zespole EduAgentów AI.
1. MENTOR
Gdy w marcu 2020 r. pandemia COVID rozkręciła się na całego, w Web To Learn zaczęliśmy dostawać lawinę wiadomości. Wiedziałem, że w 3-osobowym składzie nie ogarniemy nagłego wzrostu korespondencji. Dołączył do nas m.in. Łukasz – nasz pierwszy „etatowy” pracownik (jest z nami do dziś) i odpowiada 10 h dziennie na maile. Super – realne wsparcie dla Was!
Ale co z pozostałymi 14 godzinami? Wielu z Was pracuje wieczorami nad nowymi szkoleniami i chce odpowiedzi „od razu” (sam tak lubię). Klasyczne chatboty? W praktyce NIE dawały rady – przy tylu funkcjach i nowościach platformy ich przygotowanie nie miało sensu.
W 2022 r. na horyzoncie pojawiła się sztuczna inteligencja, a w 2023 r. widziałem za granicą pierwsze poważne chatboty napędzane AI. Po testach wiedziałem: to jest BARDZO DOBRY kierunek rozwoju – trzeba w to wejść. Zrozumiałem, że każdy twórca online powinien mieć wsparcie 24/7 dla kursantów. Tak powstał EduAgent MENTOR.
Po wytrenowaniu na Twoich danych radzi sobie świetnie z odpowiedziami i można go łatwo zabezpieczyć przed tematami, na które nie powinien odpowiadać. Jak go użyć?
-
tworzenie podsumowań z lekcji,
-
wyjaśnienie trudnego pojęcia prostym językiem + przykład,
-
przejście „z teorii do praktyki” krok po kroku,
-
wskazanie konkretnego numeru lekcji lub fragmentu materiału,
-
ułożenie planu nauki pod dostępny czas,
-
szybki quiz po module, żeby sprawdzić zrozumienie,
-
… i wiele innych – o każdej porze, spersonalizowanie.
2. PRODUCT
Ameryka/Zachód często wyznacza trendy, które po chwili pojawiają się także u nas. (Halloween – kiedyś „nieznane”, dziś „uwielbiane”.) Tak samo jest z marketingiem i technologią. Już w 2023 r. widziałem, że warto iść np. w płatne społeczności – za granicą był boom, więc od początku 2024 r. byliśmy gotowi na ich budowę w Web To Learn. W Polsce temat rozkręcił się w 2025, a my od roku mocno go promujemy.
Z Agentami AI dzieje się identycznie. Od ponad roku na świecie codziennie sprzedają się agenci oparci na wiedzy („kup 70 agentów, którzy zwiększą Twoją produktywność” itp.) - i to za miliony dolarów!
Do tego dochodzą zapowiedzi asystentów AI w mObywatelu – to znaczy, że każdy Polak oswoi się z generatywnymi agentami. Wniosek? 2026 to prawdopodobnie wystrzał tematu sprzedaży agentów AI w Polsce. Zostały ~2 miesiące – chcesz przygotować się z nami?
To był silny motywator, ale najważniejszy walor EduAgenta PRODUCT jest inny: ludzie chcą narzędzi, które robią to z nimi. Na szkoleniach (wrzesień) pytałem: „Wolisz szkolenie o postach na LinkedIn czy szkolenie + Agenta, który pisze posty zgodnie z tą wiedzą?” ~90% sali – ręka w górę za Agentem AI. Wczoraj na webinarze też zapytałem, co robimy: „30 min o weryfikacji pomysłu na kurs czy Agent, który zrobi to za Was?” – czat wybuchł: „Agent! Agent!”. Wybraliśmy więc tą drogę!.
EduAgent PRODUCT + Twoja wiedza =
-
generator postów/scenariuszy,
-
diety / plany treningowe dopasowane pod klienta,
-
analiza błędów i sugestie poprawek,
-
wsparcie językowe (gramatyka, styl),
-
gotowe sekwencje maili / kampanii,
-
układanie VSL,
-
LEAD MAGNET lub bonus,
-
generowanie dokumentów i analiza danych.
To produkt sam w sobie – który możesz sprzedawać.
3. OPS
Pamiętam – pod prysznicem (tam mam najlepsze wizje! |