Jak firma odnajduje się w nowej sytuacji?
Przez lata sytuacja w polskim e-commerce była jasna: Allegro i długo, długo nic. Parę lat temu z szumem na nasz rynek weszło azjatyckie Shopee (pamiętacie jeszcze ich spoty z charakterystyczną piosenką?), na dobre rozgościł się Amazon, dużą popularność zdobyły odzieżowe Shein i Vinted.
Co prawda Shopee nagle wycofało się z Polski, ale niedługo potem pojawił się u nas inny gracz z Azji – Temu, prowadzący równie intensywne działania reklamowe. Właśnie osiągnął spory sukces: zdetronizował Allegro w liczbie użytkowników, pierwszy raz awansując na pozycję lidera zasięgowego.
Jak Allegro odnajduje się w nowej sytuacji? Szef marketingu firmy Wojciech Bogdan w rozmowie ze mną opowiedział o strategii Allegro wobec konkurentów: zarówno w obszarze oferty, jak też promocji i komunikacji marketingowej. Ujawnił, ilu użytkowników ma Smart!, jak dużo ofert z Chin usunięto z Allegro oraz jak dużo platforma wydaje na reklamy internecie.
Co dalej z Allegro? Zapraszam do przeczytania "okładkowego" wywiadu.
Dziś u nas także fotorelacja z nowego studia TVN24 i "Faktów" TVN, które premierę w telewizji będzie mieć wieczorem.
Tomasz Wojtas
zastępca redaktora naczelnego Wirtualnemedia.pl
PS Pamiętaj, że jeśli masz newsa, którym chcesz się z nami podzielić (anonimowo bądź nie) czekamy tutaj: redakcja@wirtualnemedia.pl